Burmistrz Miasta Sławkowa
![{[description]}](https://www.slawkow.pl/uploads/modules/articles/thumbs/1920_500_crop_q0_brak_obrazka.png)
Rafał Adamczyk - kadencja 2014 - 2018
Rafał Adamczyk urodził się w 1976 roku. Jest rodowitym mieszkańcem Sławkowa.
W 1995 roku ukończył Katolickie Liceum Ogólnokształcące w Sosnowcu. W 2000 roku uzyskał dyplom magistra ekonomii o specjalizacji gospodarka miejska i regionalna na Akademii Ekonomicznej w Katowicach. W 2003 r. ukończył studia podyplomowe z zakresu zarządzania projektami unijnymi, a w latach 2004 – 2009 był słuchaczem studiów doktoranckich. Wśród jego zainteresowań naukowych znajdują się szczególnie zagadnienia rozwoju lokalnego i regionalnego oraz zarządzania projektami rozwoju lokalnego.
W 2001 roku pracował jako dziennikarz miesięcznika gospodarczego "Nowy Przemysł", a następnie – do 2003 roku – był specjalistą ds. zarządzania projektami i zarządzania strategicznego w Górnośląskiej Agencji Przekształceń Przedsiębiorstw SA w Katowicach. W latach 2003 – 2011 pracował w Urzędzie Miasta w Sławkowie, gdzie pełnił funkcję Pełnomocnika Burmistrza ds. Unii Europejskiej i Promocji, a następnie Kierownika Referatu Rozwoju Miasta oraz Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością. W tym okresie zawodowej aktywności był odpowiedzialny za sprawy rozwoju miasta, pozyskiwanie środków unijnych i krajowych na realizację wielu projektów inwestycyjnych i społecznych oraz wdrożenie systemu zarządzania jakością ISO 9001:2008.
Wykładowca Wyższej Szkoły Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej, Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Marketingu w Chrzanowie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach w zakresie ekonomiki miasta i regionu, zarządzania gminą i regionem, gospodarki przestrzennej, zarządzania projektami unijnymi. W latach 2011 – 2013 pracował w Miejskim Zakładzie Budynków Mieszkalnych w Będzinie, gdzie pełnił funkcję wiceprezesa, a następnie prezesa, nadzorując w szczególności prace działów finansowych i ekonomicznych, działów technicznych oraz opracowywanie i realizację planów strategicznych w zakresie organizacji, zarządzania, restrukturyzacji oraz rozwoju firmy.
W wyniku wyborów samorządowych z 2010 roku został wybrany radnym Rady Powiatu Będzińskiego, gdzie pełnił funkcję m.in. przewodniczącego komisji budżetu i finansów. W marcu 2013 roku został wybrany wicestarostą będzińskim, podejmując się realizacji zadań o znaczeniu strategicznym dla powiatu. Wśród nich można wskazać między innymi opracowanie i rozpoczęcie procesu wdrażania programu poprawy sytuacji ekonomicznej i finansowej powiatowego szpitala czy też przygotowanie powiatu do pozyskiwania funduszy unijnych w nowej perspektywie unijnej 2014-2020.
W rezultacie wyborów samorządowych z 16 listopada 2014 roku, w pierwszej turze wybrany został na funkcję burmistrza Sławkowa.
Rafał Adamczyk od wielu lat angażuje się w życie społeczne miasta. W kadencji 1998 – 2002 był najmłodszym radnym Rady Miejskiej w Sławkowie. Z jego inicjatywy w 2001 roku powstało Stowarzyszenie na Rzecz Wspierania Rozwoju Miasta Sławków, które dotychczas zrealizowało wiele projektów edukacyjnych, kulturalnych i turystyczno-sportowych dla mieszkańców Sławkowa, w tym szczególnie dzieci i młodzieży oraz projektów wydawniczych w dziedzinie kultury i promocji miasta.
Rafał Adamczyk jest także członkiem Polskiego Stowarzyszenia Ekspertów i Asesorów Funduszy Unii Europejskiej oraz ogólnopolskiego Stowarzyszenia "Przyjaciele Dróg Św. Jakuba w Polsce".
Jest pasjonatem górskich wycieczek i fotografowania. Biegle posługuje się językiem francuskim i angielskim. Jak zawsze podkreśla, największym wsparciem i ostoją jest dla niego rodzina – żona Aneta, córka Alicja i syn Kacper.
Wystąpienie Burmistrza Sławkowa na sesji inaugurującej kadencję władz Sławkowa (2014 - 2018) 27 listopada 2014 r. - KLIKNIJ
Do zakresu działania Burmistrza Miasta należy w szczególności:
- kierowanie bieżącymi sprawami miasta i kierowanie Urzędem Miasta,
- reprezentowanie miasta i jego urzędu na zewnątrz,
- przekładanie Radzie Miejskiej projektów uchwał,
- wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
- podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem miasta, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- podejmowanie innych decyzji należących do kompetencji urzędu,
- nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, współdziała-nie z organami tej administracji,
- udzielanie pracownikom urzędu odpowiednich upoważnień i pełnomocnictw,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do kierowników jedno-stek organizacyjnych miasta (nie zastrzeżonych do kompetencji Rady Miejskiej),
- zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracownikom urzędu,
- wyznaczanie rzecznika dyscyplinarnego spośród pracowników mianowanych,
- rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami urzędu,
- ogłaszanie budżetu miasta,
- wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej Miasta,
- organizowanie akcji ratowniczych w przypadkach klęsk żywiołowych i katastrof,
- przedkładanie Wojewodzie uchwał Rady Miejskiej w odpowiednim terminie,
- składanie Radzie Miejskiej okresowych sprawozdań z realizacji zadań urzędu.
Burmistrz Miasta Sławkowa przyjmuje mieszkańców w ramach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach od 15.00 do 17.00 w Urzędzie Miasta, Rynek 1, pok 12.
Poprzedni burmistrzowie:
Bronisław Goraj (2002 - 2006 oraz 2010 - 2014),
Małgorzata Reczko (2006 - 2010),
Henryk Drzewiecki (1998 - 2002),
Józef Niewdana (1990 - 1988).