Program "Dobry start" - komunikat

{[description]}

Program "Dobry start" - komunikat

Urząd Miasta Sławków przypomina, iż 1 czerwca 2018 r. weszło w życie rozporządzenie Rady Ministrów z  30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu "Dobry start".

Jednorazowe świadczenie "Dobry start" w wysokosci 300 zł przysługuje w związku z rozpoczęciem przez dziecko roku szkolnegodo ukończenia:

  • przez dziecko lub osobę uczącą się 20. roku życia;
  • przez dziecko lub osobę uczącą się 24. roku życia – w  przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.

Informujemy, że  wnioski w  sprawie ustalenia prawa do  świadczenia "Dobry start" można składać online już od 1 lipca przez stronę empatia.mrpips.gov.pl lub przez bankowość elektroniczną oraz od 1 sierpnia do 30 listopada danego roku drogą tradycyjną (w formie papierowej).

Wnioski złożone po tym terminie pozostawia się bez rozpatrzenia. Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie poźniej niż do 30 września.

Wnioski zlożone w kolejnych miesiącach zostaną rozpatrzone, a świadczenie zostanie wypłacone w  okresie 2  miesiący od  daty złożenia wniosku. Pozytywne rozpatrzenie wniosku nie wymaga wydania decyzji administracyjnej.

Urząd Miasta informuje, iż prowadzenie postepowań w sprawach świadczenia "Dobry start", w tym przyjmowanie wniosków oraz przekazywanie informacji o  przyznaniu świadczenia będzie realizowane w  Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Sławkowie, ul. Kościelna 11.

 

Powiększ czcionkę
Aa+
Aa-
wykop