Program "Dobry start" - komunikat
Urząd Miasta Sławków przypomina, iż 1 czerwca 2018 r. weszło w życie rozporządzenie Rady Ministrów z 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu "Dobry start".
Jednorazowe świadczenie "Dobry start" w wysokosci 300 zł przysługuje w związku z rozpoczęciem przez dziecko roku szkolnegodo ukończenia:
- przez dziecko lub osobę uczącą się 20. roku życia;
- przez dziecko lub osobę uczącą się 24. roku życia – w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.
Informujemy, że wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia "Dobry start" można składać online już od 1 lipca przez stronę empatia.mrpips.gov.pl lub przez bankowość elektroniczną oraz od 1 sierpnia do 30 listopada danego roku drogą tradycyjną (w formie papierowej).
Wnioski złożone po tym terminie pozostawia się bez rozpatrzenia. Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie poźniej niż do 30 września.
Wnioski zlożone w kolejnych miesiącach zostaną rozpatrzone, a świadczenie zostanie wypłacone w okresie 2 miesiący od daty złożenia wniosku. Pozytywne rozpatrzenie wniosku nie wymaga wydania decyzji administracyjnej.
Urząd Miasta informuje, iż prowadzenie postepowań w sprawach świadczenia "Dobry start", w tym przyjmowanie wniosków oraz przekazywanie informacji o przyznaniu świadczenia będzie realizowane w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Sławkowie, ul. Kościelna 11.