Przebudowa stacji zakończona

mat. prasowe

Przebudowa stacji zakończona

Foto: mat. prasowe
Przeczytanie artykułu zajmie Ci 2 minuty

Zakończyły się właśnie prace związane z przebudową infrastruktury stacji w Sławkowie, których inwestorem było PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Wymiana 5,130 km nawierzchni torowej oraz 10 rozjazdów kolejowych, wykonanie prawidłowego odwodnienia stacji kolejowej Sławków, przebudowa mostu i przejazdu drogowo – kolejowego w obrębie stacji, kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej nad wszystkimi torami i przejściami rozjazdowymi w obrębie stacji kolejowej Sławków, zabudowa urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów we wszystkich torach stacji (które zapewniają sprawne przewozy zimą), montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowa oświetlenia zewnętrznego na peronach stacji, budowa dwóch wyższych jednokrawędziowych peronów wyposażonych w powierzchnie antypoślizgową (zamiast jednego peronu wyspowego), budowa nowej w pełni skomputeryzowanej nastawni (obsługującej urządzenia sterowania ruchem kolejowym) oraz montaż systemu informacji dla podróżnych (nagłośnienie, gabloty z rozkładem jazdy, tablice z nazwą stacji, nr peronu i toru) i innych udogodnień dla podróżnych (ławki, balustrady, nowe oznakowania, pochylnia dla podróżnych z ograniczonymi możliwościami poruszania się) są głównymi elementami robót budowlanych zrealizowanych w ramach ukończonej właśnie inwestycji pn.: „Wykonanie przebudowy infrastruktury kolejowej stacji Sławków w ramach projektu inwestycyjnego pn.: „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”.

Inwestycja zrealizowana została przez konsorcjum wykonawcze: ECO-BAZA Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Stanisław Łukasiewicz – Przedsiębiorstwo „STOR” Sp. z o.o. Inwestorem była spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. działająca za pośrednictwem swojej jednostki organizacyjnej, tj. Centrum Realizacji Inwestycji Region Śląski z siedzibą we Wrocławiu w oparciu o umowę zawartą w dniu 21.02.2019 r. Wartość inwestycji opiewała na kwotę 42 672 472, 10 zł brutto i została w całości sfinansowana ze środków budżetowych. Umowa była wykonywana formule „projektuj i buduj” co oznacza, iż konsorcjum wykonawcze realizowało roboty budowlane na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji projektowej.

Wykonana przebudowa stacji Sławków podniesie komfort obsługi podróżnych. Dzięki inwestycji sprawniejszy będzie również przewóz towarów, w tym również pomiędzy Azją a Europą, dzięki rewitalizacji wjazdu na bocznicę LHS (Linia Hutnicza Szerokotorowa). W Sławkowie na linii LHS znajduje się Euroterminal, który zapewnia międzynarodowy przewóz towarów. Dzięki wykonanym robotom zwiększy się jakość i poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym dzięki osiągnięciu parametrów eksploatacyjnych oraz cech użytkowych zgodnych z przyjętą kategorią linii kolejowej, a w szczególności:

  • prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich: 120 km/h,
  • prędkość maksymalna dla pociągów towarowych: 80 km/h,
  • długość pociągów: 700 m,
  • długość peronu: 150 m.

Miasto i linia kolejowa z lotu ptaka

Miasto i linia kolejowa z lotu ptaka

Stacja kolejowa po modernizacji - widok z góry

Perony i tory po remoncie

Peron po remoncie

Tory i budynek techniczny dworca po pracach remontowych

Budynek techniczny dworca po pracach remontowychfoto: mat. prasowe

 

Powiększ czcionkę
Aa+
Aa-
wykop