Rusza Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
Rusza Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
1 lipca rusza Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków. Nakład ona nowe obowiązki dla właścicieli i zarządcy budynków.
Każdy właściciel lub zarządca budynku musi w związku z tym złożyć w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków deklarację dotyczącą źródeł ciepła i spalania paliw. Przepis dotyczy budynków mieszkalnych oraz niemieszkalnych w całej Polsce.
Właściciel lub zarządca budynku będzie mógł wysłać deklarację przez internet, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Osoby, które nie mogą skorzystać z tej formy składania deklaracji, mają możliwość złożenia jej w formie papierowej osobiście lub listownie w Urzędzie Miasta Sławkowa, Rynek 1 (sekretariat).
Link do strony umożliwiającej złożenie formularza przez internet - KLIKNIJ.
Przepisy zakładają dwunastomiesięczny termin na złożenie deklaracji CEEB dla budynków już istniejących - licząc od 1 lipca, oraz czternastodniowy dla nowo powstałych.
System przeznaczony jest do realizacji ustawowych zadań związanych z ochroną środowiska, termomodernizacją i walką z ubóstwem energetycznym. Za jego powstanie odpowiada Główny Urząd Nadzoru Budowlanego. Celem zbierania informacji o budynkach jest stworzenie kompletnej bazy danych, na podstawie której każda gmina w Polsce będzie mogła podejmować odpowiednie działania na rzecz poprawy jakości powietrza.
Wzory druków dostępne są tutaj - KLIKNIJ.
Film dotyczący nowych przepisów: