Sekretarz Miasta
Sekretarzem Miasta od 1 lutego 2019 roku jest Marta Sekuła.
Marta Sekuła ukończyła studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Pracę w samorządzie terytorialnym rozpoczęła w 2007 r. na stanowisku związanym z kontrolą wewnętrzną. Jest absolwentką studiów podyplomowych z zakresu m.in. zarządzania zasobami ludzkimi, audytu i kontroli wewnętrznej, zamówień publicznych. Ponadto posiada kwalifikacje audytora wewnętrznego, o których mowa w ustawie o finansach publicznych.
Do zakresu zadań Sekretarza Miasta należy w szczególności:
- kierowanie sprawami organizacji pracy Urzędu Miasta,
- nadzór nad ścisłym przestrzeganiem postanowień statutu miasta, regulaminu organi-zacyjnego Urzędu Miasta oraz regulaminu pracy urzędu,
- nadzorowanie realizacji zadań przez komórki podporządkowane zgodnie ze schematem organizacyjnym,
- nadzór i realizacja zadań obronnych wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz aktów wykonawczych,
- podejmowanie decyzji w zakresie udzielonych upoważnień,
- w zakresie innych spraw:
- opracowywanie projektów i aktualizowanie aktów określających organizację i tryb organów miasta oraz urzędu,
- opracowywanie zarządzeń Burmistrza oraz innych pism regulujących bieżącą pracę urzędu,
- nadzorowanie przestrzegania przepisów aktów prawnych, prawa miejscowego oraz instrukcji kancelaryjnej,
- koordynowanie realizacji zadań wynikających z zarządzeń Burmistrza oraz uchwał Rady Miejskiej.