Ważny komunikat SPZOZ
Ważny komunikat SPZOZ
Zgodnie z rozporządzeniem ministra zdrowia z 12 sierpnia 2020 wprowadzone zostały standardy organizacyjne udzielania teleporad w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ).
Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi zasadami, według których odbywają się teleporady w SPZOZ Sławków.
- Teleporady w SPZOZ w Sławkowie odbywają się telefonicznie z możliwością uzupełnienia teleporady o wizualizacje problemów zdrowotnych. Potwierdzenie tożsamości pacjenta odbywa się na podstawie danych wskazanych w dokumentacji medycznej lub deklaracji np. numer PESEL, data urodzenia.
- Pacjenci na teleporady zapisywani są do lekarza, do którego mają złożoną deklarację. Jedynie w przypadku nieobecności lekarza prowadzącego możliwe jest umówienie teleporady u innego lekarza POZ.
- Termin teleporady ustala się telefonicznie w dniu teleporady. Personel medyczny, po zebraniu wstępnego wywiadu epidemiologicznego ustala godzinę teleporady. Wyznaczona godzina teleporady jest orientacyjna, jednak odbędzie się w wyznaczonym na teleporadę dniu, w godzinach pracy lekarza.
- Brak kontaktu z pacjentem w ustalonym terminie teleporady, po trzykrotnej próbie kontaktu z pacjentem w odstępie nie krótszym niż 5 minut, powoduje anulowanie teleporady.
- W przypadku gdy niezbędne z uwagi na stan zdrowia pacjenta świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady i musi odbyć się osobiście, okoliczność ta powinna być wcześniej ustalona przez lekarza w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym. O miejscu i terminie osobistej wizyty w przychodni decyduje lekarz w czasie teleporady (gabinet lekarza POZ, gabinet zabiegowy, izolatka).
- Pacjent ma prawo do zgłoszenia w trakcie teleporady woli osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym.
- Uzyskanie e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne możliwe jest po zostawieniu spisu niezbędnych leków bądź skierowania w skrzynce umieszczonej na zewnątrz budynku bądź drogą mailową na adres: e-recepty.slawkow@o2.pl.
- Pacjent dzwoni do przychodni, by uzyskać kod dostępu do e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne bądź uzyskuje telefonicznie informacje o możliwości odbioru osobistego skierowania.
- Skierowania na badania dodatkowe (laboratoryjne oraz USG) uzyskane w czasie teleporady - odbierane są w rejestracji w dniu wykonywania badań. Skierowania na inne badania dodatkowe oraz pozostałą dokumentację medyczną, pacjent odbiera w godzinach12-14 oraz 16-17.30
Wejście do punktu szczepień będzie możliwe tylko dla osób zdrowych, dzieci z jednym opiekunem. Wejście główne – odbiór wyników, dokumentacji, skierowań. Wejście boczne ( od strony Policji) – dla wszystkich pacjentów.
Od 20 sierpnia 2020r. obowiązywać będzie kontrola temperatury ciała, ograniczenie liczbowe oraz ewidencja wchodzących do poradni pacjentów z adnotacją, do którego gabinetu są umówieni. Osoby towarzyszące lub opiekun może być obecny tylko w przypadku wizyty osoby nieletniej bądź osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności.
Numery telefonów do rejestracji i poradni:
Telefony do rejestracji poradni ogólnej: 32 293 10 56, 510 135 208
Pozostałe telefony:
- Pielęgniarka szkolna 518 310 074,
- Pielęgniarka środowiskowa 571 388 948,
- Poradnia chirurgiczna 571 388 950,
- Poradnia laryngologiczna 502 039 090,
- Poradnia ginekologiczna 571 388 949,
- Poradnia okulistyczna 571 388 952,
- Poradnia stomatologiczna 510 441 084,
- Rehabilitacja 32 260 93 64.