Zmiany organizacyjne w urzędzie miasta

{[description]}

Zmiany organizacyjne w urzędzie miasta

Od 1 lutego zmienia się schemat organizacyjny sławkowskiego urzędu. Najważniejszą zmianą jest powołanie zastępcy burmistrza, który zajmie się sprawami związanymi między innymi z oświatą i gospodarką komunalną. Jest też nowy sekretarz i pełnomocnik ds. ochrony środowiska.

Wprowadzone zmiany ułatwią koordynowanie zadań szczególnie ważnych z punktu widzenia mieszkańców i rozwiązywania najważniejszych problemów miasta. – Wprowadzone przeze mnie zmiany to efekt analizy funkcjonowania urzędu w poprzedniej kadencji oraz wyzwań, które stoją przed sławkowskim samorządem w najbliższych latach. Co ważne, nie pociągają one za sobą zwiększenia planowanych całkowitych wydatków na utrzymanie miejskiej administracji. Wynika to z faktu, iż zmiany dokonywane są w ramach osób dotychczas już zatrudnionych w urzędzie miasta – wyjaśnia burmistrz Sławkowa Rafał Adamczyk.

Funkcję zastępcy burmistrza od 1 lutego obejmuje Janusz Mróz, dotychczasowy kierownik Referatu Oświaty i Spraw Społecznych. Janusz Mróz jest absolwentem Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego. Ukończył też studia podyplomowe, między innymi z zakresu zarządzania oświatą. Od 2003 roku związany jest z urzędem miasta w Sławkowie, od 2008 roku kierował referatami: promocji, kultury i oświaty oraz oświaty i spraw społecznych. Dodatkowo od września 2017 roku pełnił funkcję pełnomocnika burmistrza ds. profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Dotychczas zajmował się koordynowaniem procesu wdrażania reformy oświaty na terenie miasta, sprawami społecznymi, nadzorował działalność Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, a także promocją i organizacją imprez, wydarzeń kulturalnych oraz turystyki i rekreacji. Pełnił też funkcję rzecznika prasowego. Zastępcy burmistrza podlegać będą: Referat Gospodarki Komunalnej i Inwestycji, Referat Oświaty i Spraw Społecznych, Referat Gospodarki Przestrzennej i Straż Miejska w Sławkowie.

Stanowisko sekretarza miasta obejmuje Marta Sekuła, dotychczasowa kierowniczka Referatu Zarządzania i Zamówień Publicznych. Zastąpi na tym stanowisku Renatę Hauzer, która odeszła na emeryturę. Marta Sekuła ukończyła studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Pracę w samorządzie terytorialnym rozpoczęła w 2007 r. na stanowisku związanym z kontrolą wewnętrzną. Jest absolwentką studiów podyplomowych z zakresu m.in. zarządzania zasobami ludzkimi, audytu i kontroli wewnętrznej, zamówień publicznych. Ponadto posiada kwalifikacje audytora wewnętrznego, o których mowa w ustawie o finansach publicznych.

Nowością jest powołanie pełnomocnika burmistrza ds. ochrony środowiska i przeniesienie zadań z zakresu pielęgnacji zieleni i utrzymania czystości z Miejskiego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji do urzędu miasta. – Wyróżnienie w schemacie organizacyjnym stanowiska do koordynacji działań z zakresu ochrony środowiska to konsekwencja tego, co realizujemy w mieście od kilku lat. Działania proekologiczne stają się jednym z najważniejszych obszarów naszej aktywności – wyjaśnia burmistrz Sławkowa. Stanowisko to obejmuje Maksym Pięta, kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Maksym Pięta jest specjalistą w zakresie ochrony środowiska, absolwentem Wydziału Biologii i Nauk o Ziemi Uniwersytetu Jagiellońskiego. Przed zatrudnieniem w sławkowskim urzędzie miasta pracował w Wojewódzkim Inspektoracie Ochrony Środowiska w Krakowie, a następnie przez kilka lat zajmował się inwentaryzacjami przyrodniczymi, dendrologicznymi i opracowywaniem planów ochrony dla obszarów chronionych. Pełnił też obowiązki dyrektora Centrum Dziedzictwa Przyrodniczego i Kulturowego Jury.

Pełnomocnikowi podlegać będzie Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który składać się będzie z dwóch zespołów tematycznych: zespołu ds. ochrony środowiska i zespołu ds. zieleni i utrzymania czystości. Dzięki temu skuteczniejsze ma być zarządzanie terenami zieleni urządzonej w Sławkowie, nie tylko miejskim parkiem i zielenią na rynku, ale też objęcie opieką zrewitalizowanej przestrzeni Małego Rynku, skwerów i zieleńców znajdujących się w różnych częściach Sławkowa, zieleni w pasie drogowym czy ścieżek rowerowych. Efektywniejsze ma być też dbanie o czystość na terenach publicznych miasta, zwiększona częstotliwość opróżniania ulicznych koszy, sprzątania poboczy dróg a zimą odśnieżanie ciągów pieszych w obrębie płyty rynku, w parku i na ścieżkach rowerowych. Ujednolicone zostaną standardy związane z obsadzaniem miasta roślinnością i jej pielęgnacją. Pełnomocnik burmistrza ds. ochrony środowiska będzie sprawował też nadzór nad Miejskim Zakładem Wodociągów i Kanaliazacji. Istotnym elementem tej kadencji ma być bowiem usprawnienie godspodarki wodno-ściekowej.

- Jestem przekonany, że wprowadzone przeze mnie zmiany przyczynią się do zwiększenia efektywności funkcjonowania miasta w najważniejszych obszarach jego funkcjonowania. Dzięki temu łatwiej będzie sprostać nam wyzwaniom przyszłości i oczekiwaniom, jakie stawiają przed administracją lokalną mieszkańcy Sławkowa – podsumowuje burmistrz miasta Rafał Adamczyk.

 

Powiększ czcionkę
Aa+
Aa-
wykop